B. BIDOGGIA, G. SPIAZZI, S. BUSO, T. LEQUEU, L. VENTURA, "Design of a Fuel Cell Based Backup System for Telecoms Applications", INTELEC 2008, September 14-18, 2008, 8 pages.
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Article : [ART620]

Titre : B. BIDOGGIA, G. SPIAZZI, S. BUSO, T. LEQUEU, L. VENTURA, Design of a Fuel Cell Based Backup System for Telecoms Applications, INTELEC 2008, September 14-18, 2008, 8 pages.

Cité dans : [CONF083] INTELEC, International Telecommunication Energy Conference, juillet 2008.
Cité dans :[99DIV081] Dates des congrès sur les Convertisseurs Statiques, avril 2013.
Cité dans : [DATA033] Liste des publications de Thierry LEQUEU et activités de recherche, janvier 2018.
Cité dans :[THESE133] B. BIDOGGIA, Etude et réalisation de nouveaux convertisseurs connectant plusieurs sources d'énergies renouvelables au réseau, These de doctorat, septembre 2005 - aout 2008.
Auteur : B. Bidoggia (1),(2)
Auteur : G. Spiazzi (1)
Auteur : S. Buso (1)
Auteur : T. Lequeu (2)
Auteur : L. Ventura (2)

Adresse : (1) DEI Department of Information Engineering, University of Padova, Padova, Italy
Adresse : (2) LMP Power Microelectronics Laboratory, University of Tours, Tours, France
E-mail : benoit.bidoggia@gmail.com
Pages : 1 - 8
Lien : private/BIDOGGIA-06.pdf - 1392 Ko, 8 pages.
Source : INTELEC 2008
Date : September 14-18, 2008
Lieu : San Diego, CA
Site : http://www.intelec.org/2008/

Vers : Bibliographie

Abstract :
The aim of this project is to develop a modular
5.5 kW backup system for telecoms stations based on
a Proton Exchange Membrane Fuel Cell. Here, we will
focus on the sizing procedure both of the fuel cell and of
the DC/DC converter, whose topology is determined by
the choice of the fuel cell stack. In our case this is an interleaved
boost converter always working in the discontinous
conduction mode. We will present a Simulink dynamic
model we developed that integrates the fuel cell
and the boost converter models, and their controller. The
simulations show the system is capable of supplying the
maximum power, and to regulate the output voltage with
a good dynamic response in the whole 42–60 V range.


Bibliographie

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REFERENCES : 5
[1] Jacobs, T.; Beukes, J.. Suitability of Fuel Cell Technology for Electricity Utility Standby Power Applications. INTELEC 2006 33 (4).
[2] Maher, B.; Dogterom, J.; Fisher,T.. Fuel Cells and Ultracapacitors: a ProvenValue Proposition versus Incumbent Technologies. INTELEC 2006 15 (2) (2006).
[3] Larminie, J.; Dicks, A.. Fuel Cell Systems Explained. JohnWiley and Sons, Chichester, England, 2000.
[4] Guichon, J.M.; David, G.; Schanen, J.L.; Jourdan, L.; Bensaied, M.. Optimal design of simple and multicell chopper. EPE Conference,Toulouse (2003).
[5] Bidoggia, B.; Lequeu, T.; Ventura, L.; Spiazzi, G.; Buso, S.. Système de contrôle et de supervision numérique pour pile à combustible. EPF Conference, Tours,France (2008).

  [1] :  [PAP158]  -------
  [2] :  [PAP158]  -------
  [3] :  [PAP158]  -------
  [4] :  [ART476]  J.M. GUICHON, G. DAVID, J.L. SCHANEN, L. JOURDAN, M. BENSAIED, Optimal design of simple and multicell chopper, EPE'2003, September 2003, Toulouse, France.
  [5] :  [ART619]  B. BIDOGGIA, T. LEQUEU, L. VENTURA, G. SPIAZZI, S. BUSO, Système de Contrôle et de Supervision Numérique pour Pile à Combustible, EPF'2008, Tours, 2-3 juillet 2008, 5 pages.


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